هند هلد

مزایای استفاده از پرینتر های لیبل زن

مزایای استفاده از پرینتر های لیبل زن

مزایای استفاده از پرینتر های لیبل زن

از میان متداول ترین لوازم جانبی کامپیوتر میتوان به پرینترها اشاره کرد.پرینترها دارای انواع و مدل مختلفی می باشند که از میان آن ها میتوان به پرینترهای جوهرافشان، پرینترهای لیزری،پرینترهای لیبل زن و پرینترهای حرارتی اشاره کرد که در بین تمامی پرینترها از جدیدترین تکنولوژی و مکانیزم چاپ برخوردارند.کاربرد پرینترهای لیبل زن ، همانطور که از نام شان پیداست جهت چاپ بارکد روی لیبل ها مورد استفاده قرار میگیرد.

با استفاده از پرینترهای لیبل زن میتوان لیبل های مختلف و دلخواهی برای اجناس طراحی کرد تا مصرف کننده ها و فروشنده ها بتوانند به راحتی به اطلاعات کالا دسترسی داشته باشند.پس مورد استفاده ی این پرینترها بیشتر در حیطه ی صنعت و کارخانه ها میباشد.این دستگاه ها به دو دسته ی کلی صنعتی و رومیزی تقسیم میشوند.نسخه ی صنعتی این پرینترها همانطور که از نامشان پیداست در کارخانه ها و مراکز صنعتی و تولیدی بزرگ استفاده میشود و قیمت بسیار بالاتری نسبت به نسخه ی دیگر دارد. نسخه ی رومیزی پرینترهای لیبل زن که با ابعاد و حجم کار کمتر در تولیدی ها و فروشگاه ها مورد استفاده قرار میگیرد.در ادامه به تفاوت مدل ها و مزایای استفاده از پرینتر های لیبل زن می پردازیم.

تفاوت کاربرد پرینترهای لیبل زن صنعتی و رومیزی

از اساسی ترین تفاوت های این دو نسخه از پرینترهای لیبل زن میتوان به توان کاری آن ها اشاره کرد.جالب است بدانید پرینترهای لیبل زن در فرایند چاپ هرگز از جوهر استفاده نمیکنند.این پرینترها از ماده ای به نام ریبون تغذیه میشوند. ممکن است برایتان سوال شود که ریبون چیست؟ ریبون نوعی جوهر مخصوص است که برای هر نوع لیبل نوع مخصوصی از آن مورد استفاده قرار میگیرد.ریبون ها از نظر شکل ظاهری مشابه هم هستند ولیکن با توجه به مواد تشکیل دهنده آن دارای کاربردهای متفاوتی میباشند که این امر موجب اختلاف قیمت آن ها نیز میگردد.

 

لیبل پرینتر

                              لیبل پرینتر صنعتی گینشا Gainscha  مدل GI 2408 T

 

 

                              لیبل پرینتر رومیزی گینشا Gainscha مدل GS 2406T

مزایای پرینترهای لیبل زن

بالا بودن سرعت چاپ

 این ویژگی مهم باعث شده این نوع از پرینترها به محبوبیت زیادی در بین مشتری ها دست پیدا کنند. این پرینترها با سرعت بسیار بالایی صدور انواع فیش را انجام میدهند.

نداشتن صدای اضافه و ناهنجار

 بر خلاف نسخه های دیگر پرینتر،چاپگرهای لیبل زن تولید صدای بسیار پایین از جانب موتور دارند،از این جهت هنگام استفاده مشکلی با صدای گوش خراش نخواهیم داشت.

کم بودن هزینه ی چاپ پرینترهای لیبل زن

 از آن جا که در بالا هم گفته شد چون این پرینترها نیاز به استفاده از جوهر ندارند از امتیاز پایین بودن هزینه ی چاپ برخوردارند.همچنین در این پرینترها از کاغذهای خیلی ارزان برای چاپ استفاده میشود که به پایین ماندن هزینه کمک بسزایی میکند.از آنجا که کاربرد پرینترهای لیبل زن بیشتر در تولیدی هاست این ویژگی ها در نهایت برای آن ها بسیار مقرون به صرفه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *